lördag 26 januari 2013

Kulturutbyte

Idag fick jag en present av min vän och kamrat Gay Glans i form av en bok: Tariq Alis (en av mina älsklingsskribenter) Vad var kommunismen? En kritisk betraktelse. Studiematerial till en studiecirkel som Vänsterns Akademi håller på Kvarnby folkhögskola i Malmö (och som jag själv tänkte deltaga i). Några timmar senare gav jag min vän och kamrat Stefan Kress en present i form av en LP: Mikael Wiehe & Kabaretorkesterns verkligt proggrockiga Elden är lös!
Inga som helst baktankar. Enbart omtanke. Att sprida något bra. Och göra någon annan glad. Praktisk solidaritet. Inget om karmas lag. Inget om att ge stimulerar hjärnans belöningssystem. Men det är jätteroligt att göra någon annan lycklig. Och det är är jättehärligt när någon bekräftar en med en present. Testa själva!

Inga kommentarer: