tisdag 30 april 2013

Hednisk hedonist ♥

Njöt av en solig men blåsig promenad in till stan. Plötsligt körde en gammal Jehovas-farbror ikapp mig med sin permobil. Han frågade mig om jag funderat över meningen med livet. Var det inte meningslöst att födas och sen bara dö? Jag svarade att det nog inte är någon egentlig mening med mitt liv. Men att det trots allt är en fantastisk gåva som det är vansinne att inte ta vara på. Trodde jag då inte på någonting? Jag svarade att imorgon ska jag ut på första maj och demonstrera för en bättre värld för alla levande människor. Jag tycker att det är synd att så gamla och drivna människor ska vara som emo-barn. Prompt vägra se att livet både kan vara kul och meningsfullt. Väl i stan satte jag mig och frossade på en riktigt läcker buffé. Jag är en hednisk hedonist. Som just fått lön. Som jag vill investera i njutning och kultur. Skivaffären var stängd för ombyggnad. Tur att man har en massa olyssnad vinyl väntande. Är väl det som menas med "överskottsmål i budgeten"? Hemma blir det i alla fall film och musik. Serier och vin. Har redan fångat denna dagen! Och nu är det dax att krama ihjäl den! ♥ SKÅL vänner! För Livet och för Vårens ankomst! ♥

Inga kommentarer: