måndag 15 april 2013

Heeeeey Macaroniiiii!

Måndag! Bästa dagen! Dricker kaffe, mumsar Subway och tittar på flickor! Livet på tåget är vad jag vill ha! På jobbet ligger svetten tung i luften: Heeeeey sexy ladyyyyy!!! Gangnam style, linedance, moonwalk... hela skolan dansar! Heeeeey Macarenaaaa!!! Själv håller jag mig i bakgrunden... får skylla på fel klädsel med kängor och Burzum-tischa...! Svettigt på jobbet (hela skolan dansade)! Svettigt i luften (våren är här)! Och vad har jag för planer för kvällen? Till Tivolibadet och därmed basta! MFF-blå himmel, ljummet i luften och fågelsång på kvällen! Känns som att vintern är över! Själv har jag svettats i arombastu och gnidit in hela kroppen med grovsalt i olja! Len som en barnrumpa och doftar eukalyptus, kanel och tall! Hemma väntar min färska nötfärssås som hunnit skaffa smak av chili! Äkta feta, oliver och fullkornsmakaroner till detta! Vitlöksbaguette och Brämhults blåbär-svart vinbärsdricka! Blir SVT Forum och riksdagsdebatten kring regeringens vårbudget till sena maten! Fast jag pallar nog inte åtta timmar! Men Ulla Andersson från Vänsterpartiet är ett måste! Trötte triste Borg kör en Littorin och förutspår "skitår"! Fortsätter på den misslyckade vägen med sänkta bolagsskatter och jobbskatteavdrag! Regeringen borde sluta satsa på jobbcoacher och skaffa sig livscoacher istället! Vad det gäller "ledarskap" har de mycket att lära! Inga direkta "entreprenörer på att entusiasmera"! Det får bli en midnattspromenad på fältet! Innan jag går och lägger mig med Sara Granér och Nina Björk! Och somnar lyckligt! Mysig måndagskväll, vänner!!! ♥

Inga kommentarer: