onsdag 22 januari 2014

En stofils dagbok 1 - Slow food

Vaknar utvilad. Lite lätt morgongympa. Försöker minnas nattens diffusa drömmar. Vad ville de säga? Kanske att man kan se saker med glimten i ögat och försöka vända saker till något positivt och försöka hjälpa även andra? Intressant start på dagen. Kaffe och musik. Bathory blir utmärkt denna vintriga mörka onsdag. Planerar dagen. Promenerar in till stan och unnar mig en ekologisk och närproducerad kvalitets-lunchbuffé. Tar god tid på mig då det är "slow food". Rådjursbiffar (who killed Bambi?), vildfångad torsk i pepparrotsås, fylld paprika, hembakad pizzaslice, olika sallader, dessert och kaffe. Allt närproducerat, ekologiskt, KRAV- och Rättvisemärkt. Café MiróRegionmuset i Kristianstad har tveklöst den bästa och godaste lunchbuffé jag känner till. Dessutom underbart att kunna äta "politiskt korrekt" utan att det är vegetariskt. Och jag kommer att stå mig ett dygn framöver!

Inga kommentarer: