torsdag 17 juli 2008

Godissugen hippie...

Får a-kassa om exakt en vecka. Just nu äger jag 3 kronor men överlever en vecka då jag köpte ett kilo billiga köttbullar och ett kilo billig kycklingfilé igår. Det värsta är att jag fått ett synnerligen irrationellt godissug nu ikväll bara för det. Får kväsa det med en mugg grönt kamomillté. Har påsar så jag kan ta en mugg om dan en vecka. Det värsta är att det får ersätta kaffet som är slut. Samtidigt lyssnar jag på Frans Mehrings Karl Marx-biografi som talbok och påminns om att även andra har haft det knivigt med ekonomin. Godissuget kan man dessutom kväsa lite eftersom det växer björnbär i vart dike just nu. Generar mig verkligen inte för att stanna till vid såna snår och mumsa. Jag tror att det är människans sanna natur att leva som Baloo. Har blitt ännu mer övertygad av Lasse Bergs böcker "Världens ålder" och "Gryning över Kalahari" där han menar att våra gener är anpassade efter södra Afrikas bushmäns levnadssätt. Och att människans viktigaste uppfinning inte är hjulet eller datorn eller nåt sånt utan väskan. Med väskan kunde man samla upp bär, nötter och annat gott för fler än en själv och därmed bilda samhällen med vettig arbetsdelning. Och utvecklas till människa. Alltså en social, vänlig, glad och fredlig varelse med hög intelligens och kommunikativ förmåga. En f-ng hippie m.a.o.! Kan ge mig fan på att det var ett fruntimmer som uppfann väskan dessutom! ;-P

Var på gymmet ikväll för första gången på flera månader. Slutade sticka dit när det blev så soligt och härligt väder och man hellre ville vara ute. Nu är det mer ostadigt, men varmt och ofta soligt. Vill dock slänga mig i havet några gånger till innan hösten kommer. Hoppas man slipper vinterdepression och panikångest i höst och vinter. Viva el sol!

Inga kommentarer: