torsdag 8 mars 2012

Drömda citat:


"Vänner och medborgare! Jag har sparat detta tillkännagivande till Internationella Kvinnodagen, 8 mars! Filippa har hela tiden varit extremt krävande och gjort allt för att visa upp en falsk `lyckad´ fasad utåt! Den `lyckliga´kärnfamiljen! Gjort allt i sin makt, och DEN kvinnan har makt, för att upprätthålla det patriarkala könsmönstret i hemmet! Med svart städpiga tills hon, genom mig, fick RUT-avdrag! Trots att jag ÄLSKAR att städa själv! Jag förstår att ni har märkt att jag sett trött ut på sistone! Men nu är flera års helvete äntligen över! Jag är fri! Och jag har ännu en stor sak att berätta: Jag och Anders Borg är numera ett par! Och vi kommer att dra oss ur politiken för alltid! Härmed privatiserar vi oss själva! Men som sanna brinnande feminister kommer vi tillbaka nästa år igen! Frihet! Jämlikhet! Systerskap! Eder Fredrik Reinfeldt"

Inga kommentarer: