fredag 4 maj 2012

Giftas II del 3 - Därför går jag till feministerna!

Bla bla bla, osammanhängande sentimentalt absint-svammel med en massa Sokrates, evengelierna och Paul Lafargue (han som satte på Marx dotter).... Kvinnor har aldrig arbetat utan alltid levt på männen, men ska ändå inte få chansen att göra det och bli ekonomiskt oberoende då hon i så fall skulle inkräkta på de stackars männens arbetsmarknad....
Förlåt, men jag kan inte hjälpa det. Här pallar jag inte med herr Strindberg längre. Inte för att han skulle förnedra kvinnor. Men jag har aldrig upplevt lika mycket förödmjukande och självömkande mansförnedring på samma gång.... Så jävla ynklig är inte ens jag! För att travestera kandidat Borg i Svarta Fanor: Patetiska förfalskare äro ni; därför går jag till feministerna; det är framtidens folk under det ni tillhör det förflutna, den avgående träcken!

Inga kommentarer: