onsdag 2 maj 2012

Väst är bäst!

Tog en lunchpromenad i Osby för att lapa sol och syre. Härligt sommarväder. Fick nästan lust att slänga mig i sjön. Civiliserad byhåla med vinyl-butik och bokhandel. Och schyssta fik och restauranger. Nu fick det dock bli en El Diablo i bröd och en stor kaffe från 7-11. Man kan inte alltid vara lika civiliserad! Hemma. Köttfärsgryta innan medlemsmöte med Vänsterpartiet. Lyssnade på William Blums hundraprocentigt verklighetsbaserade rysare CIA och USA:s verkliga utrikespolitik som talbok. Nu om inblandning i Mellanöstern. Som var USA:s grej redan på 50-talet. Då hette "hotet" inte "islamism" utan "kommunism". Fast ondska som ondska...! Trött som fan... skulle man skylla på åldern eller sommarvärmen? Äh, en liten powernap, kaffe och Kreator piggade upp. Traskade till mina kära kamrater i partilokalen. Planerade ett par roliga aktiviteter. Som självfallet är mitt under Sweden Rock...! Och vilket härligt väder att promenera i! Och vad härligt det är att promenera! Dessutom fick jag en reflexväst av och med Vänsterpartiet! Så nu kan jag promenera på nätterna utan att bli påkörd! Eller bli det just därför!? Väl hemma nu ska jag titta på Vem ska trösta Knyttet? (Johan Hagelbäcks bedårande animation med Peter Lundblads sång) och somna gott. Drömma att jag räddar och pussar ett Skrutt. ♥

Inga kommentarer: