fredag 18 maj 2012

Kommunismens brott

Mitt parti hade en gång ett K i namnet. Tar jag avstånd från kommunismens brott? Va?! Va?! Den "demokratiska folkdomstolen" ställer mig mot väggen! Jag svarar NEJ! Jag tar självfallet avstånd från arbetsläger och nackskott. Från demokratiskt underskott. Men jag tar verkligen inte avstånd från KOMMUNISMEN! Hur kan man som frihetlig demokrat ta avstånd från det klasslösa samhället? Urkristendomens utopi? Idén om total rättvisa? Drömmen om total jämlikhet? Jag tar naturligtvis avstånd från kommunistpartiernas totalitära diktatur där de haft makten. Men att ta avstånd från KOMMUNISMEN? Målet? Aldrig! Det skulle vara att inskränka på demokratin, rättvisan och jämlikheten. Kommunistpartierna har gjort bra saker. Men även begått brott. Brott mot befolkningen. Brott mot sin egen ideologi. Brott mot KOMMUNISMEN. Dessa brott mot kommunismen tar jag med handen på hjärtat och på Kommunistiska Manifestet avstånd ifrån. Jag svär!

Inga kommentarer: