fredag 4 maj 2012

Vänskap ♥

Kan man tycka om någon "för mycket"? Jag tycker inte det. Jag tycker att man bara kan tycka om någon för lite. Kan man vara "mer än vänner"? Jag tycker inte det. Jag tycker att vänner är det bästa man kan vara. Vänner pinkar man inte revir kring. Man plågas inte av maktbegär. Vänner psyko-stalkar man inte. Man delar sin frihet med dem. Man gläds åt framgångar. Även
när de är bättre än en själv. Då glider man med i triumftåget. Man finns där i motgångar. Då slipar man svärdet blankt och höjer huvudet högt. I am the one who will fight for your glory. Man "ställer inga krav" eller "ultimatum". Förutom att behandla sin vän som man själv vill bli behandlad. Äkta vänskap är sann kärlek. Kärlek utan förbehåll. Jag är kanske inte alltid världens bästa vän. Säkert inte du heller. Men vi är ju människor. Som behöver kärlek för att leva och må bra. Och varför då sikta lägre än vänskap? ♥

Inga kommentarer: