torsdag 14 februari 2013

Alla ♥ Dag

Jag firar inte Alla Hjärtans Dag. Jag är kanske bitter? Jag har aldrig i hela mitt liv fått ett hjärta denna dag. Å andra sidan har jag heller aldrig givit något. Och så är det ju med hjärtat. Det riktiga hjärtat. Inte det sockersöta fabrikstillverkade av gelé som man måste äta många av för att känna en konstgjord tröst. Om man ger av sitt hjärta får man tillbaka av andras. Vissa menar att jag har ett "stort hjärta". Själv vet jag att jag kan vara riktigt bakslug och hjärtlös. En hemlighet vi kanske alla bär på? Men spelar baktanken någon roll om man gör någon annan glad? Förresten kan vi inte ljuga om vad våra hjärtan har att säga. Ord är bara ord. Och hjärtat har sitt eget språk. Ett lingua franca för alla människor. Så fortsätt att fira Alla Hjärtans Dag. Varje dag. Det är då vi behöver det mest.