lördag 28 juli 2012

Om känslor och ärlighet

Är det fel att ljuga om sina känslor? Om man är rädd för konsekvenserna av att vara ärlig? Jag ljuger inte för mig själv. Jag är kass på att lura mig själv på det planet.... Det finns väldigt få som jag skulle säga att jag hatar. Kommer inte på någon alls på rak arm. Men jag skulle aldrig säga nåt sånt. Hellre undvika personen. Jag har varit med om att tjejer jag varit vän med tagit avstånd från mig när de trott att jag varit kär i dem. Vilket jag kanske har varit. Därmed försvann både kärleken och vänskapen. Därför kan jag vara rädd när jag "tycker för mycket" om någon. Även om jag menar att man inte kan tycka för mycket om någon. Bara för lite. Men å andra sidan - vad är det för vänskap som inte pallar sånt?! (Jaja, detta är bara tänkt som en etisk frågeställning! Jag har självfallet inga slika problemas!)

Inga kommentarer: