torsdag 23 februari 2012

Släpp fångarne loss - det är vår! ♥






Jag såg en kråka nyss och det var våren som kom! ♥

Övergången mellan vinter och vår är grå, kall, blåsig, blöt och trist. Lite som livet. Men när våren kommer så kommer den!

Jag har varit glad och lycklig idag! Vårkänslor! Snödropparna glänste vita! Åsbohönsen fick springa fritt idag! Släpp fångarne loss - det är vår! ♥

Jag gick djurrundan med spralliga barn. Barn och djur är ett vinnande koncept. Och jag trivs bland barn och djur. "Är barn ett djur" frågar sig Philemon Arthur & The Dung efter sin Djurvisa. Phillesofi på högsta nivå. Och som ni ser på bilden får "grisborst" en ny innebörd!

På jobbet har vi två hönsgårdar. En med små ettriga åsbohöns. De är sociala sinsemellan, men överfaller andra raser som ger sig in på deras gård. Om en av deras systrar värpt och kommer tillbaka så dödar de henne. Men håller sig lugna om man sätter in en kanin. Funkar lite som en polis. På gården bredvid samsas raser från hela världen. Om en värpande syster kommer tillbaka dödar de inte henne fysiskt. Men mobbar ihjäl henne. Man får skrämmande människovibbar. Mest av vuxna människor.

Men nu är det Vår! Åtminstone har jag vårkänslor! ♥

Inga kommentarer: