fredag 1 april 2011

Pölsen stårrrrr!



Röda pölser. Rostat korvbröd. Senap. Ketchup. Rostad lök. Prisa Gud för infragrillen! Vem behöver Pölsemannen? De är dyra och har inte ens starköl. Och man får bara en (1) pölse....!

Passade förträffligt till Eleganten från vidderna. Jag tycker att det egentligen är en ganska lagom entimmesdokumentär. Att botanisera i den meduzianska skattkammaren är inte ett livstidsprojekt. En livstid är nämligen för kort...!

"Man lever. Och så dör man.... Ja, va faen, man får vara glad så länge kuken står!"

Var jag tramsig nu? Omogen? Själv hisnar jag över tanken på att dessa få ord faktiskt sammanfattar hela buddhismens kärna...!

Jag kan självfallet inte låta bli att ta fram mitt gamla medlemskort i Eddie Meduza Fy Fan Club. Min käraste ägodel. Men: Såg jag verkligen ut så i vad som kändes som förra året...?!

Inga kommentarer: