fredag 8 april 2011

Torsdag del 3 - Helvetet på jorden stavas Möllan!



Det är trevligt med promenader på Malmös kyrkogårdar! I synnerhet som guiden bjuder på fika på Möllan innan!

Efter jobbet åkte jag direkt till Malmö för att slå ihjäl 2-3 timmar innan kvällens seminarium! Trodde det skulle bli drygt! Vilket det knappast blev! Jacob mötte upp och bjöd på en fika bestående av en smaskig ciabatta med kalkon och mango chutney och en kaffe! Själv tog han en likadan blåbärspaj som jag själv bjudits på på jobbet två timmar innan! Det var ett sånt där skitmysigt café där man kunde välja mellan sterila bord och stolar, barstolar vid fönstret eller mysiga soffor och fåtöljer! Vi tog det sistnämnda! Som ni ser var väggarnas konstsmak bedårande! Möllan myser mest!

Nygamla kocken Jacob är liksom jag en sucker för riktigt het mat! Han visade en asiatisk butik på Möllevångstorget där jag köpte på mig både sambal oelek, mango chutney och chilisås! Förhoppningsvis ordentligt hett! Helvetet på jorden stavas Möllan! Ikväll ska det tamme Satan wokas!

Promenaden på kyrkogården var riktigt intressant! Vi reflekterade över och spekulerade kring fenomen som stilen på minnesmärken (träkors eller ett halvt mausoleum i sten?), titlar, symboler och levnadsår! Spännade och lärorikt!

Vi avslutade med en sista kaffe vid Entré på Värnhem! Jag tackar för en god fika och trevlig torsdagseftermiddag i sol och blåst i Malmö city!

Inga kommentarer: