onsdag 13 augusti 2008

Jobb-kick off på Ven


Kick offen var skitkul. Lyckligtvis fick jag sitta bak på tandemcykeln, men det var ball och vi fick upp en jävla fart ibland. Får ta och träna upp ben och kondition dock. Maten var OK, med undantag för kalkongrytan vi åt till lunch idag. Det skulle smaka apelsin och ingefära men jag tyckte inte att det smakade ett skit. Varför det kallades curryris fattar jag inte. Men helgrillad gris igår med potatisgratäng, BBQ-sås, hemmagjord bearnaisessås och tzatziki var inte helt fel. Inte öl, vin och whisky heller. Dansandet avstod jag dock från. Sånt sysslar inte hårda killar som jag med. (Nemo saltat sobrius...)


Det blev inte mycket till konferens. Tre Framtidsskolor presenterade vilka program de hade. Högsta hönset idag kom bara med en massa floskler. Nästa gång jag hör någon köra med Martin Luther Kings "I have a dream" kommer jag att hamna bredvid Thomas Qvick på Säter. Att samtala ämnesvis med kollegor från andra orter var mer givande. Mer tid kunde ägnas åt sånt. Predikan från en Kristianstads-präst igår kväll fattade jag inte vitsen med. Visst var han duktig på att berätta (trots att han inte visste att det var AC/DC och inte Deep Purple som gjorde "Highway to hell"). Men jag blir illa berörd av missionerande. Allra mest hos skolbarn. Och det var det han var ute efter. Då gjorde han ett bättre jobb när han spelade och sjöng 60- och 70-talsrock under dansen på kvällen.


Det roligaste var att lära känna mina underbara kollegor lite mer. Vi missade en båt idag vilket förde det goda med sig att man fick chansen att pröva på fotbollsgolf. Och det var ball.

Inga kommentarer: