onsdag 2 februari 2011

Av en Höna blev det en Öhrn!





Denna första onsdag i februari är STOR! Jag har fått en av mina dikter tonsatt och inspelad! Plus en specialskriven vers om mig själv!

Medborgare Stefan Kress, Cornelis Vreeswijks reinkarnation, gör min Frida Öhrn-dikt i "Hönan Agda"-tappning! Blir sanslöst bra och man kan rent av tro att det är Cornelis som sjunger! Och skrivit texten! Och inleder med orden:

"Här följer nu `Poemet om ett munspel´. Signerad Martin Lund. Och tillägnad medborgarinna Frida Öhrn från Cookies N Beans"

Som sagt: detta är STORT! Lika stort som när jag fick chansen att krama och kindpussa Frida sistlidna freda´! Bilderna överst tog jag framme vid scenen på The Tivoli denna stora kväll med Kakor & Bönor!

Ärtan haver sin skida
Rosen haver sin törn
Jag har dock min lilla Frida
Jag har blott min Öhrn

Innanför din behå
Finns din stora skatt
Låt mig denna se få
Vädjar jag till Dej inatt

Tryckt mot dina läppar
Är var jag vill va´
Annars tungt jag deppar
Blåsa gör du ju så bra

Bönan haver sin balja
Kakan haver sin burk
Jag skriver rappakalja
Och tar av öl en slurk

(Till Frida Öhrn/Poemet om ett munspel)


Och medborgare Kress avslutande extraknorr:

Martins blod i pulsen brände
Han stod still men inget hände
Flera veckor efter den dagen
Hade han djävulskt ont i magen
Varje dag i alla väder
Bytte Frida ut sina kläder
Och en dag i synd och skam
Tittade munspelet ur behån fram


♥ ♥ ♥ Varför Hönan Agda när man har Frida Öhrn?!!! ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

Stefan Kress sa...

En strålande dikt Martin!! Frida hade varit stolt över dig och dikten :-)

Caligula sa...

Alltså.... det är i din tappning/tolkning den blir så jävla BRA! Annars är den ju bara dum! Frida får inte höra den utan din sång! ;-D