torsdag 3 april 2008

Af-löningsdag

Japps, idag är det en torsdag och jag fick a-kassa. Frågan är om jag gör det om fjorton dar. Fick ett brev från Arbetsförnedringen idag om att de stänkt av mig från a-kassan eftersom jag inte redovisat ett anvisat jobb nånstans. Till saken hör att jag tidigare idag hade redovisat det på Af. Boris Jeltsin-gubben där var riktigt trevlig, skrattade och klappade mig på axeln. Men skatan som verkade trevlig sist stänger ut mig från livsuppehället. Ska sticka till Af när de öppnar imorgon och spöa upp henne. Alternativt "tala leeent" som Dorabella skulle ha sagt. Jag var först på ett annat möte på Af som jag precis hann med, Kriminalvården behövde sommarvikarier på anstalterna här ute. Jag hoppas nästan att jag får ett sånt sommarjobb. Jag behöver komma ut. Och tjäna pengar.

Efteråt blev det en obligatorisk utelunch, nåt jag brukar unna mig när jag fått pengar. Det blev en lunchbuffé på kinesrestaurang. Mycket "pille-mat" som jag tycker är kul: musslor och tigerräkor med skal, revben, kycklingvingar och annat pilligt och smarrigt. Ikväll blev det tre grymt svettiga arombastur (igår blev det två) på badet så det sved i skinnet och man blev helt spak. Då var det skönt med lite kalldusch, bubbelbad och candle light-sim. Att vara omgiven av flickor i bikini gjorde ju inte att livskvalitén sänktes. Inte Soldatens ärtsoppa heller, vilket jag käkade när jag kom hem (med senap, timjan och ett ett par sönderbrutna wienerkorvar i). Annat än den menlösa geggan till ärtsoppa man får i korvar som man köper enbart för prisets skull. Men de får vara i fortsättningen, dumt att byta ner sig. Nu blir det ett glas Brämhults blodapelsinjuice innan jag hoppar till sängs. Ett löst korsord får vara kvällens sista brainwork. :-)

7 kommentarer:

Linda sa...

Snigel Snigel på väggen där..

Muminen sa...

Jag tycker någon borde göra en komedi-teveserie som utspelar sig på en arbetsförnedring. Skulle vara kul att se hur regissören valde att visa upp klyschorna kring AF. Många skulle känna igen sig, och arbetsförnedrarna skulle bli vansinniga. Men NÅGON borde ju göra DEM vansinniga, när de gör så många arbetssökande det... hoho...

Caligula sa...

linda: Välkommen! @_y =)

muminen: Mycket bra idé, konstigt att det inte redan finns! Eller varför inte nåt i typ med "Klass 9A"; man tar en Arbetsförmedling och byter ut hela staben mot "superhandläggare". "Det är inget fel på era hjärnor! Ni kan få jobb ni oxå!"

Muminen sa...

...men det skulle ju direkt vara att ljuga, va? ;)

Näe... det hade varit mer humor att visa den tragiska värkligheten (medvetet stavat med ett 'ä').

Caligula sa...

linda: När jag nämnde att jag älskar att pilla med skaldjur och mumsa på räknade jag inte dit Y_@, haha! =P

muminen: Hehe, "värkligheten" stavas allt för ofta med ä. Farsan fråga idag om jag varit på information på Af igår, och om det måhända var jag som var på bild i Kristianstadsbladet. Jag HADE ju varit på sånt. Men detta var dels en annan information, dels en långhårig brud...

Muminen sa...

Nå... då kanske det är på sin plats att säga:

"KLIPP DAJ Å SKAFFA DAJ ETT JOBB!" ;)

Caligula sa...

Hahaha! Som han i filmen "G" fick göra när han blev omhändertagen av den där gubben vars skådis slog igenom som romanförfattare när han satt på kåken! Appropå att jag ska söka sommarjobb som plit! ;-)