onsdag 23 april 2008

SUUUUUPA!!!!

Lyssnar på Korpiklaanis nya, de sjunger ju för fan på engelska! Som det värsta irländska dussinbandet! Skitgo säkkijärvi metal, men "Let´s drink"?! Den kunde perkele saatana vittu heta "Suuuupa!" på finlandssvenska i såna lägen. Hur Finntroll det än hade låtit... Men nu blir det finska! Party!

Festar loss på folköl, lill-lördag (var ju en nykter och städad helg). Firar att jag jobbat med "det jag ska" två dar på raken, dessutom tycks jag få sommarjobb på finkan.
Fan, vet inte om jag är så jättesugen på att jobba på häktet i Vä i sommar. Köra mördare till tandläkaren och så. Får väl skaffa cykel dessutom för att ta mig dit och hem när det inte går bussar...
Men det blir ju pengar iaf, även om lönen är på 17-20.000... och man slipper kanske bli utstämplad.
De tar in allt skit, har inte plitar så det räcker till. Fast jag tycker att det kan vara ganska spännande ändå. Rätt nyttigt att se den sidan av samhället.
De säger att de haft många lärare där, och de har fastnat där eftersom de trivts. Men jag inbillar mig att jag vill komma därifrån i augusti iaf. när skolorna börjar.

Men man får la se. Saaatan!

Inga kommentarer: