lördag 26 april 2008

Sweden Krock Festival

Så var SRF:s spelschema äntligen uppe, sådär en månad senare än utlovat. Jag var beredd på ett par krockar, men detta blev mer än jag trodde:

Uli Jon Roth - Primal Fear

Hanoi Rocks - Carcass

Saxon - Ministry

Ratt - Hensley/ Lawton

Avantasia - Mustasch


Primal Fear såg jag i december, då var de skitbra och jag är ännu mer inlyssnad och sugen nu. Dock har jag aldrig sett Uli solo och det är en konsert jag definitivt sett fram emot...

Carcass får det bli, utan tvekan. Och i motsats till dem lär Hanoi Rocks komma tillbaka. Men det känns trist ändå...

HELVETE!!! Jag har sett Saxon åtta gånger, Ministry bara ett. Och liksom i förra fallet lär Saxon komma tillbaka, i motsats till Ministry. Men Saxon är ett av världens bästa liveband, vilket Ministry oxå är. Grymmaste krocken. Jag tänkte se bägge banden på Graspop, men det blir väl krockar där med av några slag...

Egentligen hade jag bara tänkt se lite av Ratt (för att höra "Your in love" och "Lay it down") och lite med Hensley/Lawton för att höra lite Uriah Heep. Men varför ska de spela just samtidigt...

Avantasia drar självfallet hela strået. Mustasch brukar man ju se ett par gånger var sommar ändå. Men det skulle ändå vara kul att öla lite till dem.


Men den minst intelligenta krocken måste vara At the Gates - Avatar. Festivalen har två melodiska dödsband, och dessa spelar samtidigt...

Inga kommentarer: