fredag 16 januari 2009

Hälsoflum

Tänkte vara riktigt hängivet hälsoflummig ett tag nu. Tycker att jag lyckats bra idag: arombastu och candlelight-sim på badet, en kvällspromenad, laxpytt med linser och grönsaker (Felix) med stekta ägg, rödbetor och grönsallad till. Jag började även mumsa lite på morgondagens mat jag gjorde ikväll: basmatiris ("95% fullkorn av högsta kvalitet, odlat på Himalayas höjder i norra Indien"; Coop hade extrapris) med en snabbgryta jag slängde ihop på tigerräkor, en gul lök, tre klyftor vitlök, en röd paprika, lite 15%-ig grädde, sambal oelek, curry, cayenne och svartpeppar. Multivitamindricka (som jag skiter i enbart består till 20% av juice, hade jag varit gjord av pengar skulle jag enbart levt på Brämhults nypressade) och vatten till maten. Té med honung efter maten. Nu är det dax för nässköljning och tandborstning (även det sistnämnda räknas som en yogaövning av yogainstruktörerna) och lite sängläsning så man blir redo för en ny vikarierande heldag på Framtidsgymnasiet imorgon.

Blev lite TV-tittande till maten och téet. Först "Debatt" som började ny säsong ikväll. Självfallet väldigt infekterat och gapigt eftersom den handlade om "Gömda"-debatten och händelserna i Gaza. Totalt poänglöst som vanligt eftersom programidén går ut på att gapa högst och först, avbryta och bli avbruten innan man hunnit bli klar med första meningen. Men roligt ändå eftersom det är så känsloladdat och vitaliserar inälvorna. "Vad är en människa" med Fredrik Lindström (Kunskapskanalen) är raka motsatsen: en timmes diskussion mellan två människor där man verkligen går på djupet med frågor. Inatt var genusforskaren Lena Gemzöe gäst och det blev väldigt intressanta diskussioner kring jämstäldhet och Venus och Mars-frågor.

Nu är det natt över Kristianstad och jag måste ha lite sömn som sagt.

Inga kommentarer: