onsdag 28 januari 2009

Nyttan av att vara nyttig

Fan, börjar få lite cred för sin superhälsosamma livsstil. Gymmade lite idag, sen sedvanligt bastande och bubblande. Gick in på Kvantum på hemvägen och la träningskassarna under kassan. Kassörskan (ung söt tjej) tyckte att jag skulle sätta dem lite längre in så ingen tog dem. Jag svarade att jag inte trodde att nån skulle ta dem eftersom det var gamla träningsgrejer (började fundera sen om de kanske stank* där hon satt). Så plockade jag till mig röda linser, röd jalapeño, sallad, tomater, färska skogschampinjoner, lökar (gul, röd och vit), en röd bautapaprika etc. Kassörskan kommenterade att jag bara hade nyttiga saker och att hon blev så sugen när hon såg allt grönt jag bullade upp. För en vecka sen kommenterade hon också att jag bara hade nyttiga saker, det var inför linssoppan. När jag traskade hem tänkte jag att jag säkert hade impat ordentligt: först tränar jag, sen käkar jag grönt och nyttigt. Fast jag är knappast den gröna Hulken. Knappast heller den gröna Hunken. Jag är inte grön alls; möjligtvis på den hälsosamma livsstilens område. Väl hemma mumsade jag i mig tre tortillabröd fyllda med kokta linser (med tacomix och pressad vitlök) utdrygade med kokt ris och taco-gott (hackad lök och tomat, sallad, jalapeños och het tacosås) på. Känns som nyttig junkfood. Som dessutom är god. Och det är ju knappast helt fel. =P


* Obs! Stank manligt och sensuellt då såklart!

Inga kommentarer: