söndag 18 januari 2009

Soldatens ärtsoppa -bra mat för en hårding som jag!



Köpte ett par burkar såna idag, man fick två för 36:- eller nåt på Netto. På Domus kostar de 28:-/ burken. Den klart bästa ärtsoppan. Bra mat för en krigare som jag. Jag vaknade nykter en lördag, demonstrerade för Palestina i stan och har hållit på med Björn Kumms "Che" sen jag kom hem (utmärkt Guevara-biografi). Kycklingsallad, Brämhultsjuice, hälsobröd, vatten, vindruvor och annat nyttigt. Unnar mig lite lördagsgodis dock, naturgodis i lösvikt. Men choklad, nötter och russin är ju sånt som ger soldater energi i fält. Tänkte faktiskt ta på mig min fodrade M59-vindrock och ta en promenad på fältet. Men är man proppmätt så kan det ta emot att lyfta på röven och kylan ute märks mer. Marginella brister i min stålhårda stridsmoral som enbart bekräftar regeln om Caligula -krigarprinsen! Som inte slackar med köpepizza, Coca Cola, öl, chips och daddar sig med WoW! Nej, en sann hårding är jag! Jag leker lite med hantlarna och ska göra lite gymnastikövningar senare när jag smält maten!

Sen är jag redo att möta fienden! Jag ska tatuera in "This machine kills fascist" i arslet, dra ner brallorna och ge den lede fi en rejäl gasattack! För att citera Eddie Meduza i den underbara "Smokerings"-parodin "Blues i juletid": "... och släppte av några riktigt brakande brakskitar! Alltså, han åt alltid ärtsoppa! ....[ärtorna] flög i väg som projektiler, som skjutna ur en kalaschnikov"!
Hasta la victoria siempre!

Inga kommentarer: