söndag 4 januari 2009

Operation Gjutet Bly - om israelisk, holländsk och belgisk brutalitet

Säga vad man vill om Israels offensiv i Gaza, namnet Operation Gjutet Bly låter verkligen thrash metal! Brutalt, kompromisslöst och rejält tungt! Skulle kunna vara titeln på en blytung och stålhård platta med Sodom! Sitter och lyssnar på Legion of the Damneds tre första skivor i väntan på den nya plattan som jag inte fått tag på än! Ett band som knappast kan dölja sina influenser från Thomas Angelripper & c0!

För att byta genre från metal till synth men ändå hålla mig kvar inom det brutala: fan att man missar Front 242 på KB i Malmö på lördag! Skrämmande längesen jag var på en elektronisk konsert öht, och dessa legendariska belgare har jag aldrig sett (har dock sett holländarna Legion of the Damned i Belgien)! Men har man hål i plånboken så har man! Har precis råd att bjuda en polare på käk som bjöd hem sig till mig kommande helg via telefon igår! Och därmed går min helvita januari-föresats upp i rök! Men jag offrar mig gärna för mina vänner! Historiskt har kolonialmakterna Tyskland, Belgien och Holland mycket brutalt bakom sig! Personligen föredrar jag deras nuvarande musikaliska brutalitet!

NP: Legion of the Damned - Death head marsch

Inga kommentarer: