lördag 14 augusti 2010

Atarax - en meningslös fredagsblogg

Natt igen. Snart morgon. Och jag är pigg....

Igår höll jag på att nysa och snora oavbrutet. Allergibesvär. Jag trodde att jag skulle få en helt sömnlös natt p.g.a. näsjäveln. Men så blev det inte. Tvärtom.

Jag sökte bland medicinerna och hittade lite piller som jag inte visste vad det var. Så jag kollade mig för: "Då testar jag Atarax! Är inte så orolig, men det dämpar vissa funktioner i hjärnan så jag somnar kanske gott..."

Jag skulle komma att sova jävligt gott! Oavbrutet i över 15 timmar! Vaknade sen eftermiddag/tidig kväll. Utan att ha förtärt en droppe alkohol... Om jag startar ett Anthrax-coverband ska de inte heta Atarax! Snacka om anti-mosh! Möjligen nån slags gothic funeral doom suicidal black metal....

Frukosten kändes överflödig och sen, lunch lika så. Lika bra att köra på middag direkt. Chili sin carne på röda linser hade jag levt på två dygn på raken. Gick till Netto för att hoppas hitta nåt annat. Det var förvisso fredagen den 13:e, men man kanske skulle ha tur med extrapriser ändå? Och det hade jag!

‎1 kg vitlöksmarinerad fläskfilé, 2 kg pommes, 2 vitlöksbaguetter = totalt 49.69. Det bästa med att vara fattig är att man tvingas äta så jävla gott! ;-p

Tryckte i mig hälften med lite stekta trattkantareller och lök till. Och en extraklick vitlöksdressing. Tur man inte ska sitta i tågens tysta buffé!

Fastnade i "Demokratifesten" på TV. Har kanske en hemlig dragning åt politisk underhållnings-TV? Kanske man tillhör Verklighetens Folk ändå? Känns overkligt...

Annars blev det "Sopranos" och lite tidningsläsning. Ett korsord som jag klarade men inte har råd att skicka in. En myskväll för mig själv. Med musikaliskt sällskap av Mikael Wiehe och Iron Maiden. Och litterärt av Karl XII genom Bengt Liljegrens biografi.

Så var min fredag. Jag har väl inget direkt budskap med detta blogginlägg. Men inga tycker att mina "satirbloggar" är särskilt lustiga. Inga eldas upp till kamp av mina "politiska bloggar". En ung tjej på "Demokratifesten" sa rentav att "politik inte hör hemma i bloggar eller Twitter". Detta var enbart "entertainment".

Det är väl så ni får se detta inlägg. Kanske inte som underhållning. Snarare som en meningslös banalitet i högen. Det är för övrigt den typen av bloggar som får kommentarer har jag märkt. Till skillnad från min, muahahaha!

Förresten är mitt liv en meningslös banalitet. Men det skiter jag i. Det är mitt!

This is your life
This is your time
What if the flame
won't last forever
This is your here
This is your now
Let it be magical
(RJD)

Inga kommentarer: