tisdag 17 augusti 2010

Errol - the movie



Avnjöt en taco-lunchbuffé på Lilla Tavernans uteservering med Stefan, Marie och Björn! Sämre kan det bli!

Efteråt blev det glass och kaffe i Stefans lägenhet. Och självfallet bra DVD:er:

* Eleganten från vidderna. Den fantastiska dokumentären om den fantastiske allkonstnären Errol Norstedt - alias Eddie Meduza, E Hitler m.m. Egentligen är dokumentären för kort. Det skulle behövas en hel TV-serie. Av Hem till gårdens längd!

* Ebba - the movie. Ännu en klassisk dokumentärfilm med mycket musik. Man slås av hur snabba och råa Ebba Gröns låtar är live. Klart bättre än studioversionerna. Och det säger inte lite!

Tyvärr hann jag inte se hela Ebba-filmen eftersom jag lovat Lolla att träffa honom på badet. Men den som spar den har - nu har vi anledning att ha fler filmträffar!

Lolla kom aldrig till badet av trafikmässiga skäl. Men det tar vi igen imorgon. Det var skönt att basta och bada bubbelbad, flera månader sen sist. Simma och träna får fan vänta lite. Sommarslöheten försvinner inte sådär på ett nafs!

När jag promenerade hem sken solen och det var riktigt härligt. Längst med vägen växte björnbär som jag mumsade i mig!

Som Eleganten själv skulle ha sagt: K***n ståååår, mina vännerrrr!!!!!!


We built a tower of stone
With out flesh and bone
(RJD)

Inga kommentarer: