måndag 20 juni 2011

The Blogg of the Working Man


Måndag. Midsommarvecka. Mycket av måndan har gått ut på att försöka rädda Midsommar Med Magda i helgen. En vecka innan man får pengar och direkt efter två festivaler är det inte lätt. Kost & logi (kanske rentav nån snaps!) är utlovat. Det gäller bara att få råd att ta sig till och från Nättraby vid Karlskrona... Men det ska gå! Åker dit med Linn på fredag!

Pantade burkar på Kvantum och fick en liten promenad. Äntligen börjar 1-kronespanten ge utslag! Arbetslinjen? frågar sig trollen. Tja, jag har sökt två riktigt intressanta lärarjobb idag. Bägge i Helsingborg. Allt att vinna, inget att förlora. Och behörighet har jag!

Annars har det blivit mycket musiklyssnande idag. Märker hur många nya skivor med ens absoluta älsklingsband som släppts nu. Först lyssnade jag på War of the Roses med Ulver. Mysigt, magnifikt, majestätiskt, atmosfäriskt. Suggestiva kvartslåtar med gotisk berättarröst att halvslumra till behövs även på sommaren. Mysigt, magnifikt, majestätiskt, atmosfäriskt kan jag även säga om Evinta med My Dying Bride. Som är direkt barock. Musikaliskt alltså. En verkligt överraskande skiva med strängar, orgel, kvinnlig opera- och stämsång... Mer gotisk nattmusik blir det aldrig! Saxon har gjort en Motörhead med Call to Arms: kommer ånyo tillbaka med en platta som låter exakt som de föregående! D.v.s. jävligt rockig! Som gjord för både bilstereon och förfesten! Ohämmade Deep Purple-stölder i When Doomsday comes (Hybrid Theory). Annars sedvanliga låtstölder av sig själva. Riktigt rockiga heavy metal-stänkare varvade med semiballader. Texter om krig, historia och gamla myter och legender. Och verkligheten. Arbetarklass-heavy metal!

Som så ofta när jag är pank får jag söka nödproviant i frysen. Som inte sällan lyxar upp vardagen. Hittade ett grillspjut som jag grillade i infragrillen och frossade med strips. Räcker till imorgon också. Avnjöts till de två första anföranden i senaste partiledardebatten. Hur pass grillad och uppäten av Juholt statsministern blev återkommer jag till när jag sett hela spektaklet. Ska upp tidigt och jobba imorgon. Istället lägger jag mig till tonerna av The Ballad of the Working Man från nya Saxon:

Here the whistle blowing
Another working day

No matter where you´re going
Remember where you go
It takes me back
To a simple life
I sing my song
The Ballad of the Working Man


Något för Håkan att tänka på inför framtiden! Godnatt!

3 kommentarer:

magda sa...

Det finns säkert några malt, också! Eller en box rötjut! :)

Caligula sa...

Wheeeee! :-P

Anonym sa...

Every weekend i used to go to see this web page,
because i want enjoyment, for the reason that this this website conations really fastidious funny stuff too.
Here is my homepage :: GFI Norte