söndag 5 juni 2011

Direkt från hjärtat

Det finns såklart människor man retar sig på. Jag ska illustrera lite vilka som stör just mig:

* Inte bryr sig-energitjuvarna. Ni känner igen dem:

- Ingen bryr sig ett j-a dugg om mig! Fast jag ställer upp hela tiden!
- Jag bryr mig, min vän! Hur menar du?
- Håll käften! Du fattar ändå inget!


Nähä? Håll käften själv då eller börja bry dig själv?!

* Hänga ut-demonerna:

- Nu har Jimpa varit ute med Jerka (på Facebook) igen fast han skulle ha Skruttan i helgen! Vilket j-a svin som inte bryr sig! Och jag som skulle vara ute med brudarna i helgen!

Jaha? Svaren haglar minst sagt in: - Vilket j-a svin! Kram! Sköt om dig gumman!
Och frågan kvarstår: hur j-a mycket bryr man sig själv i dylika situationer?

* Sexist-äckel:
- Hon är tjej men väljer att gå ut och dricka öl istället för att bry sig om sitt barn! Fy fan! J-a hora!
Men om det varit pappan hade det varit OK? Fördömande förbannade as!

* Rasist-puckon:
- Man ska kunna sjunga nationalsången i kyrkan på skolavslutningen utan att kallas rasist!
Jag håller med! Totalt! Men det har aldrig hänt i Sveriges historia att avskedseleverna sjungit Du gamla, du fria i kyrkan på skolavslutningen. Det är ett korkad hopkok av två saker: Att sjunga Den Blomstertid nu kommer i kyrkan på skolavslutningen och att inte få sjunga nationalsången i skolan.

Rasister är korkade. Energitjuvar och "uthängare" är trista. Ni får gärna säga vad ni tycker om mig. Direkt från hjärtat.

Inga kommentarer: