måndag 3 januari 2011

Drömmen om Idol-segern


Drömde att jag blev ihop med en snygg blondin (polsk eller vitrysk) i direktsändning när hon vann Idol med en Evert Taube-låt. Hon kysste mig precis när hyllningarna började och jag kom själv i blickfånget. Minns inte vilken låt, dock att jag smekte hennes blottade mage. Trodde aldrig att jag skulle ha glädje av Idol (eller var det Melodifestivalen?)!

Låg och drog mig och drömde således en massa annat skumt också. Att jag var tillbaka på Volvo igen. En återkommande mardröm. Med fördelen att jag faktiskt får lön. Vilket jag behöver mer än någonsin.

Drömmar har alltid fördelar. Är de mysiga spöar de trista verkligheten. Är de läskiga är det skönt att vakna upp. T.o.m. att stiga upp.

Jag plöjde nyligen igenom Sigmund Freuds Drömtydning. En riktig tegelsten. Jag har även plöjt igenom åtskilliga drömtydningsböcker av CG Jung. De gubbarna slapp både Idol och Volvo. Så detta får jag klara själv. Om inte Ni vill hjälpa mig?

Inga kommentarer: