måndag 31 januari 2011

(G)råkalla Nordland



(G)råkalla jävla helvetesväder. Ja, jag älskar vintern. Men inte när det är så här. Bara grått och ruggigt. Man undrar om människan inte borde gå i ide nu. Som Mumintrollen gör redan i november. Åtminstone såna här dagar. De är fan inte anpassade efter människor. Eller tvärtom. Man blir inte bara nerbruten psykiskt. Man blir fysiskt sjuk också. Jag har riktigt ont i halsen...

Direkt efter jobbet åkte jag till Tivolibadet och njöt av tre arombastu på raken. Ikväll var det extra varmt. Vilket knappast skadade.

Väl hemma använder jag min mysiga fleece-halsduk jag fick av mamsen i julklapp förra julen. För första gången. Dessutom inomhus. Utomhus har jag ju vinterjackan med knäppe långt ner i.... långt upp i halsen.

Mårran-muggen kommer väl till pass. Riktigt varmt kaffe. För halsens skull och för att kunna somna ikväll (och för att det är så jävla gott) kommer jag dock att gå över till té med rejäla klickar honung.

Bathorys Nordland-skivor låg framme. Och de kommer väl till pass nu. Det fryser på i Kalla Nord....

Inga kommentarer: