fredag 14 januari 2011

Sol och bad - en januariblogg

Idag tittade lilla solen fram en liten stund. Jag passade på att lapa lite genom köksfönstret. Jag har ett starkt fysiskt behov av sol. På samma sätt som jag har av kramar. Och musik. Läste lite tidningar innan solen försvann under hyreshustaken. Vilket gick ganska fort.

Jag kollade genom lillasyrrans högskolearbete med både sociologi, ekonomi och statskunskap efteråt. Att "bolla" är alltid bra eftersom man lätt blir låst i samma tänkande (samma gäller denna bloggen). Men det vart ordentligt bra och behandlade fenomen som kapitalism, demokrati, välfärd, fattigdom, intersektionalism etc. i Sverige. Eftersom lillasyrran är så klok gick det ganska fort.

Ett samtal med Försäkringskassan hanns även med. Sen vart det dax för träning med Steve. Ingen Anton som vart förkyld. Det blev ingen intensivträning som igår med tre timmar kinabuffé, tre timmar vila etc. Men både gym och bad. Vi vart inställda på löpband som vanligt, men då samtliga band vart upptagna fick vi hålla oss till att bygga magmuskler i maskinen och lattja med hantlar. Sen blev det bad.

Det vart tänkt att Marie och Jeppe skulle med och bada. Men det bidde inget med det. Jag och Steve badade bra själva. Så pass bra att vi vart alldeles möra efteråt. Bad tar på krafterna. T.o.m. mer än att simma längder. Men det är fan att de inte kan fixa tiduret till vattenrutschbanan. Det vart inte så mycket folk idag och vi hann med mer bubbelbad. Och ångbastu. Och arombastu. Kvällens arom vart lavendel (fast jag tyckte mest den luktade tejp). Mildare och behagligare än pepparmyntan igår som sved sadistiskt i skinnet.

Efteråt bjöd Steve på dubbla cheesburgare och kaffe på McDonalds. Energi som behövdes. Jag promenerade till och från Friskvårdshuset vilket nästan tog två timmar i den livsluriga halkan och svartisen. Bra att komma igång även med promenader. Men kallt och halt. Lyckligtvis ringde Andreas när jag hade halva hemvägen kvar så man fick lite roligt "sällskap". Han peppade med att det är mindre än en månad till vi ska åka Close-Up-båten igen. Och tipsade om dokumentären om Sverigedemokraterna (Jimmie Åkesson är så söt att han fick en egen blogg). Vilken jag avnjöt med het (i dubbel bemärkelse efter att ha piffat upp den) milanesesoppa med mycket pasta som jag kokade upp. Och lyssnade på mysig kvälls/nattmusik. Vilket tarvar en egen blogg.

Inga kommentarer: