söndag 2 januari 2011

Puss off!!!! (mer matporr!)


Börjar bli på lite glatt punkhumör! Bådar gott inför nya året!

Puss off!!!!

Hemma från Lund. Sov tills Linn slutat jobba, haha. Hemma besökte jag farsgubben + sambo som födde och trakterade pågafan.

De hade nyss blitt klara med maten. Men jag fick en liten läcker schnitzelbit, panerad med bl.a. riven ost. Piccata. En kall och en spetsig till.

Pannacotta till efterrätt. Vaniljsmak. Jordgubbar till detta vars safter rann som en ungmös och skapade en ljuvlig sommarkänsla. Irish cream blandat med Grants till.

Folk har reagerat på min matporr. Och visst håller jag nära och kära framför föda. Men ändå: Vägen till Martins mage går via magen!

Och nu blev det ju faktiskt inte bara mat. Det blev även nordisk-irländsk dryckeskultur. Just nu avnjuter jag min julklapp från kamrat Kress. Rock me, Amadeus!

Inga kommentarer: