torsdag 19 april 2012

Bella Torsdag! ♥


Frukost vid sju! Gött med sovmorgon! Men nu skulle man upp! En apriltorsdag hägrade!

Lektionsblock på eftermiddan. Kulturkrocken som uppstår när en industriklass oväntat får samhällslektion i en omvårdnadssal med sjukhusbritsar, hjälptoalett och allt. Och kände doften av desinficeringsmedel. Jag började själv asgarva....! Det är en härlig klass som både skrattar och gör sina uppgifter. Man blir själv glad!

Eleverna ska få genomföra en debatt med ett rött och ett blått lag. Hmmm.... att tvinga elever att debattera som borgare.... kan inte det räknas som barnmisshandel? Fast skolan ska vara lite lek och inte allt för blodigt allvar! Som neutral och objektiv lärare ser jag riktigt fram emot att hjälpa di blåe med argument...!

Bad och arombastu direkt efter jobbet. Anis luktade turkisk peppar och mynta luktade polkagris. Så nu doftar man nog själv riktigt godis?!

Hemma. Hungrig som en varg. Blev spaghetti & köttbullar. En Lady & Lufsen-kärleksmåltid med mig själv. Skulle jag komma att rodna om jag skulle råka pussa mig själv?! *slurp* ♥

Inga kommentarer: