onsdag 11 april 2012

När påsklammen tystnar








I söndags for jag till Olofström, Helge och mamma Lena! Påsken var inte över! Öl, Blod. Eld. Död och Isengard räddade resan! Kände mig så jävla metal! Och såg fram emot lammstek! Och mitt evigt unga lammkött till mamma!

Lammstek blev det! Julmat (påskmat då!) dagen efter! Proppmätt när lutfisken med senapssås (själva vitsen med lutfisk!) dök fram på kvällen! Det kändes som julafton! Bara Karl-Bertil som saknades! Känner mig som en bortskämd katt! Men det trivs jag med! Och det fick bli lite flåsande på "rosa bandet"....! Den coola Rosa Bandet-diskborsten med tuttar fick jag med mig hem!

Gick igenom mamma Lenas gamla singelsamling från 50- och 60-talet från vinden! Mycket Elvis Presley, men även en Tommy Steele.... som absolut inte är hennes! Hon var väl true när det begav sig! Älskade Stones och tyckte Beatles var mesiga!

Kanske inte så jävla metal eller true att kolla på Bingolotto... men att klappa kissemisse! Märker att det jag mest saknar är en rejäl soffa och en gosig katt! Eller kanske en tjej eftersom jag har pälsallergi men är sjukt kelen....! Å andra sidan har jag ju lilla mamma att sitta och nattuggla med! Och det är fan inte det sämsta! ♥

Inga kommentarer: