torsdag 26 april 2012

Odyssé & Osbybuffé

Buss från Näsby till Osby. Stilla flyter Helge å. Kristianstadslätten övergår i Göingeskogarna. Knislinge och Broby passeras. Förstnämnda metropol skulle komma att få finbesök denna afton! Tog en lunch i Osby med Mathias och andra trevliga jobbarkompisar. Hur delikat som helst. Efteråt visade eleverna sina projektarbeten. Två "sammansvetsade" industritjejer hade gjort en rejäl grill och bjöd på en stor och smarrig chorizo. Som en "efterrätt" efter buffén. Hur skulle man orka den planerade pizzan i Knislinge?
Pizzan skippade vi. Väl i Kristianstad besökte jag och Steve vårt stamfik Fantasi. Jag höll mig till en glassbägare till kaffet. Den största de hade förvisso. Med smaker som körsbär och gröna äpplen. Sen bar det åt Knislinge till. Där skippade jag dock den grillade korven som serverades utanför Folkets Hus...!
Jag är fast besluten att 40-årsmagen SKA bort. Det är dock ett projekt som får vila inför den kommande helgen i Hästveda med mycket grillat och öl....!

Inga kommentarer: