onsdag 4 april 2012

Solens Mat


Satan gick på gatan vad hungrig jag var när jag kom hem! Stressade mellan Domus och spisen! Hann precis med ett rejält lass spaghetti & köttfärssås innan partimötet! Och gott blev det! Färska champinjoner, lök, paprika, vitlök och spansk peppar gör susen! Oliver och soltorkade tomater till det! Blev solbränd i köket där jag rörde ihop en stor wokpanna köttfärs till Mikael Wiehes fantastiska och underskattade Trollkarlen!

Kände mig ganska hängig och off.... Hunger, stress, trötthet och sånger om förtvivlan och hopplöshet... måtte maten och mötet och vårsolen pigga upp humöret!

Det gjorde det! Det kändes gudomligt att äntligen kunna sitta ute på balkongen och äta! Sol över Gamlegården! Men fick rejält håll när jag fick ta en väldigt rask promenad till mötet! På hemvägen gick jag snarast i sömnen! Men ser verkligen fram emot första maj och andra utåtriktade politiska aktiviteter i vår! För nu får banne mej våren vara här! Trots riktigt kylig luft!

Inga kommentarer: