torsdag 11 september 2008

Arbetsförnedringen

Jobb och utvecklingsgarantin är ett jävla fitteri. Först ska man klara av att fylla i blanketten och räkna och ha sig. Har man jobbat och storleken på tjänsten dessutom varierat blir det ännu kukigare. Och det allra värsta är att få kråkan på pappret av en anordnare när man jobbar. Lyckligtvis har jag gångavstånd både till jobbet och till Af. Och varierande arbetstider. Annars hade jag behövt ta ledigt från jobbet för att vara med i en arbetslöshetsåtgärd. Jag ringde min anordnare ett flertal gånger idag, vid olika tidpunkter på dygnet. Aldrig någon som svarade. Besökte Af i förmiddags, skyndade till jobbet, jobbade, skyndade till Af precis innan de stängde. Som tack fick jag krängda kommentarer av min anordnare. "Nästa gång kunde jag höra av mig". Inte störa henne när hon hade möten och hade sig.

Tur att åtminstone "receptionisterna" på Af gav en ett trevligt och hjälpsamt bemötande. Och att man fick underskriften så man kan få sina pengar (350:-/dag). Och som sagt att man slapp bli utan lön för att kunna få understöd...

Inga kommentarer: