fredag 5 september 2008

Motörhead och Sweden Rock


Dessa hör helt klart ihop! The husband of SRF! Det är inte bara det att jag har sett Lemmy & hans trio fem av mina elva gånger på denna eminenta festival. Det är nåt annat oxå. Känslan av att veta vad man får. På ett sätt som först ger mig känslan av extrem fantasilöshet. SRF:s kick off närmar sig, då de första 20 banden inklusive ett av headlinerbanden presenteras. Årets SRF kändes som ett "jaha"-år. Förra året hade Tiamat, Krux och Heaven & Hell som gör att jag aldrig glömmer det året. Året innan hade Venom och Celtic Frost. Till stor del handlar det om att man är bortskämd. Man har sett det mesta. Nu har man istället blitt nyfrälst av Graspop Metal Meeting i Belgien och har väldigt stora förhoppningar. Så pass extrema att man nästan skulle bli sur om AC/DC och Metallica inte dyker upp nästa sommar. Men när man väl är på SRF har man bara så jävla kul! Och jag såg klart över 20 band i år, så klagandet borde mer handla om förnyelse och biljettpris än om kvantitet.


Motörheads nya platta "Motörizer" har rulat min i-pod ett par veckor nu. Första intrycket var mitt sämsta av bandet öht. De har känts som repris på repris i åratal, men nu hade repris på reprisandet gått så långt att det bara kändes riktigt jobbigt. Som tur var gav jag plattan ännu fler chanser och lyssnade på den som en vana när jag gick till jobbet. Nu bara älskar jag varje låt! En riktigt tuff rockstänkarplatta!


Motörhead är alltid rätt! SRF är alltid rätt! Säger Du emot kan Du suga min balle, din jävla synthare! ;-9


Rock out! With your cock out!




För övrigt anser jag att Jan Björklund bör avgå!

Inga kommentarer: