tisdag 23 september 2008

Ibland undrar jag över mig själv...

Gick nyss hem från Netto, i en handen höll jag en paprika, i andra en liter mjölk. Jag började tänka att paprikan var en handgranat, med den där tjocka kvisten som en säkring. Plötsligt började jag även fantisera om den skvalpande mjölkpaketen som en molotovcocktail.

Är jag enbart barnslig eller är det värre saker på gång? Håller jag på att utvecklas till terrorist? Kanske genom fyrstegsraketen radikal - fanatiker - extremist - terrorist? Varför i så fall? En kombination av höstdepression, politisk frustration och för lite sex?

Förhoppningsvis är jag bara barnslig. Ibland när jag diskar fantiserar jag att kökskniven är ett svärd och grytlocket en sköld.... Det hör till saken är att jag är en anti-stridis och försökte få frisedel i lumpen...

2 kommentarer:

The Vince!!!! sa...

Känns faktiskt skönt att bo i Sverige, ett land där vi slipper liberal vapenlagstiftning!!!!!

Caligula sa...

Skönt att slippa Ted Nugent-mentalitet här! Särskilt efter alla skolmassakrer i Finland! Fast liberalerna är den mest blodtörstiga bombhögern vi har!