tisdag 26 maj 2009

Atomic force, feel no remorse - METAL PUNK


Missförstå mig rätt. Jag är absolut kärnvapenmotståndare att anser inte att NÅGON nation ska ha rätt till domedagsmanickerna. Men när Kim Jong Il och Nordkorea återigen klyver lite atomer kan jag inte undgå en slags ofrivillig sympati. I synnerhet inte som Calle Bildt står i Vietnam och moraliserar över hur stygg och olydig Kim har varit. För det hela är ett skämt. Israel bombar skiten ur alla grannar som rör sig och hotar Iran med kärnvapen. Pakistan krigar mot sin egen befolkning och ligger i konflikt med Indien, bägge kärnvapennationer. Även USA, världens i särklass största kärnvapennation, kan tänka sig lite nukleär krigföring (inte minst mrs. Clinton). Det är inte bara Nordkorea som isolerar sig mot resten av världen. Resten av världen, med USA och FN i spetsen, kräver ständigt ensidiga krav på Nordkorea. (Ni ser; jag är så pass imperialistisk att jag inte ens använder mig av det officiella namnet: Demokratiska Republiken Korea.)

Man vet ju själv hur det är i ett läge när precis alla är emot en. Och trycker upp pekpinnar i näsborrarna på en. Då vill man bara trotsa och jävlas tillbaka så mycket man bara kan. Det ska idioterna ha. Sånt är PUNK! METAL PUNK!

Metal punks förfäder nr 1, Venom, sjöng ju "Atomic force, feel no remorse" i låten "Black Metal"! Lay down your soul to the Kim´s rock´n roll!!!!!!

Inga kommentarer: