onsdag 13 maj 2009

NEUROS!!!

Min polare Andreas ringde ikväll från jobbet och var helt euforisk! Han är psykvårdare och var betydligt mer uppspeedad än sina patienter. Han berättade att Neurosis kommer till Malmö 29 juni! Så jävla underbart! Jag skrev på Sweden Rocks forum för bara ett par dar sen att Neurosis ska spela på Tusla-festivalen i Finland och att de gott kunde komma till Sverige nån gång. Och det gör de nu! Måndan efter Metaltown som jag och Andreas också snackat om! Att min mentalvårdande kompis blev uppspelt över ett band med det namnet var ju lite kul bara det! =P

Idag har jag varit på V-möte med Lars Ohly i Hässleholm. Väl hemma åt jag lunch på gårdagens rester av tikka masala med strimlad lövbiff, mango chutney och ris och kollade på "En släkting till älvorna", den där underbara filmen om Freddie Wadling. Sanslös person med en sanslös röst. Sagolik film med sagolik musik. Sen vilade jag middag och foten i soffan. Jag grillade wienerkorv och rörde ihop pulvermos som jag avnjöt i den nedåtgående solen på balkongen. Och har just nu lyssnat klart på "Luftslottet som sprängdes" och därmed hela Stieg Larssons Millenium-trilogi. Hej då, Lisbet Salander och Kalle Jävla Blomqvist! Sen har jag diskuterat en annan typ av bok, John Steinbecks "Öster om Eden", med hjälp av en tredje väsenskild bok, Bibeln. Det är en nätväninna som har i skoluppgift att analysera den. Jag har inte läst den, men borde kanske göra det. Filmen med James Dean har jag förstås sett. Berättelsen bygger ju på den om Kain och Abel, så därför slängde jag fram min Bibel och citerade lite. Och Bibeln har jag läst. Dock inte Bibel 2000, fast den har å andra sidan så tråkigt och modernt språk. Och sånt är ju föga metal!

Jag börjar kunna se ådrorna i foten nu. Tyder ju på att svullnaden börjar lägga sig lite. Och jag har gått omkring hemma i lägenheten helt utan kryckor idag. Dumt eller inte får framtiden utvisa...

3 kommentarer:

Anonym sa...

V möte och politisk obunden ??

/Möte

Anonym sa...

V möte och politisk obunden ??

/Eleven

Caligula sa...

Japp, det var ett offentligt möte med tal på torget i Hässleholm. Min kompis är med i V, själv föredrar jag att vara politisk "singel". Har emellanåt ganska saftig kritik även mot det partiet i mina bloggar. Men det är ändå de vettigaste bland riktigt sugiga alternativ...

Skulle vara kul att veta vilken elev det är, men jag skyddar din rätt till anonymitet! ;-D