tisdag 12 maj 2009

Jag är inte 15 längre...

Jobbade idag. Bara två lektioner, men det blev nästan en heldag eftersom jag fick slå ihjäl tiden nästan tre timmar mellan lektionerna. Har lite kollegor (snackar om mitt gamla jobb på F-gymnasiet) som är kul att snacka med, så det blev inte jättedrygt. I vanliga fall hade jag gått hem mellan lektionerna eller tagit en runda in till stan, men det funkar inte riktigt med kryckor. Jag hade inte pallat gå hela vägen (som tar 20 minuter att gå annars) utan tog stadsbussen till närmsta hållplatsen och gick sen. Jag blir bättre på kryckorna, men efter ett tag blir jag tvungen att sätta ner foten ändå. Om det förlänger läketiden får det vara värt det. Skulle få panik av att ligga hemma med foten i vädret i veckor...

Självfallet ville alla veta vad jag hittat på. Både lärare och elever (de som inte redan läst det i denna bloggen). Och visst var det pinsamt. Det blev nog fler skratt än tycka synd om, men det är jag förtjänt av och bjuder på! En kvinnlig kollega sa: "Du lever för vilt, Martin! Du är inte 15 längre!" Och det är jag ju förstås inte. Fyller 37 på fredag. Men detta är ingen 37-årskris. Jag är bara sån här. När jag var 15 var jag världens lugnaste. Var bara intresserad av sport, musik, Stephen King-böcker och tjejer i skolan jag aldrig ens vågade tilltala. Sen blev det skillnad när jag var 18 och flyttade hemifrån. Då blev det lite vildare och mer party. Och i det läget är jag än idag; känns inte som att något alls har hänt trots att det snart gått 20 år! Blir tvärtom bara mer och mer livskåt (snor återigen Dyermakers underbara uttryck)! Och om exakt tre veckor sitter jag och partar på Sweden Rock! Snacka om att man har 666 graders festivalfeber!!!

Hade maximal flyt när jag gick hem: samtidigt som stadsbussen körde framför näsan på mig dök farsan upp med sin bil. Så jag åkte med honom till Arbetsförnedringen där jag fick JOB-blanketten påskriven. Viktigt att jag hinner få pengar innan Siesta!-festivalen helgen före SRF! Farsan fyller år dan före mig, men är upptagen i helgen. Får fira honom senare. Hans present till mig kommer också senare: "Du får det innan Sweden Rock. För jag antar att du ska dit?" Överflödig fråga! Blir iaf ett bidrag till min flytande festivalmatsäck, hehe! Sånt som 15-åringar inte får röra! ;-9

Inga kommentarer: