måndag 11 maj 2009

Bingo!

Japps, jag vann en hundring på Bingolotto igår! Jag var dessutom bara ett nummer ifrån att vinna en resa till Sicilien: jag hade en fyra och bara nummer 31 kvar. Så blev det nummer 30 innan "Bingo!"-ropet i studion.... Självfallet besökte jag morsan och hennes gubbe i Olofström. Annars kollar jag aldrig på det programmet och spelar ännu mindre (varför man nu skulle kolla utan att spela). Men det är faktiskt spännande när man sitter där och duttar. Annars var det som vanligt trevligt att bli uppassad och få god mat. Nu blev man extra uppassad, nästan så att det gick en på nerverna. Men det är trevligt. Morsan är nattmänniska och gillar att sitta och snacka och kolla på TV till sent. Men hon har sällan nån att snacka med då, bara när jag kommer och hälsar på. Därför är jag så välkommen, hehe. Gädda var det länge sen jag åt, var inte dumt i fredags. Eller chili con carne med kikärtor (nytt för mig) eller god gryta på kycklingfilé. Jag älskar mat, det är inte som jag reducerar min mor till en matkärring. Är ju inte för maten jag åker till Olofström. Det är dock ett plus, muahaha!

Alltid kul att träffa morsan. Och hennes tama räv som kommer till hennes trädgård varje kväll. Och den gör det däremot enbart för maten! Fast den gillar henne också och äter ur hennes hand ibland. Nu skar hon upp ett halvt kilo kassler till rödskinnet i fyra stora bitar (i smyg för sin gubbe som skulle bli skitsur om han visste det). Det är en skitfin best: stor, röd och så långt ifrån en skabberäv man kan komma. Ena grannen menar att det är nåt fel på den och säger att rävar inte ska vara större än hans lilla ettriga jakthund. Den grannen är för övrigt en riktig jaktgalning som skjutit skator i villaområdet han och morsan bor i. Föredrar nog extrema djurvänner som morsan i så fall. När hennes ena svarta, håriga katt kom in med möss i huset hela tiden plockade hon ut de små gnagarna och satte ut dem i trädgården igen. Grämligt för kissen som kanske kom med en present till henne? Själv fick jag ett par presenter av henne (morsan, inte missen) eftersom jag fyller år på fredag: en mysig fleece-filt (mitt älsklingsmaterial!) för utomhusbruk som man kan rulla ihop till en väska med handtag, grillbestick (det bästa att käka med!) och en chokladask. Och choklad till kvällskaffet är aldrig fel! =P

Inga kommentarer: