tisdag 19 maj 2009

Trött....behöver Siesta! Och Savatage!

Har varit minst lika trött idag som igår... Fast nu blev jag skittrött efter maten, var kanske inte matbrist det tydde på igår... Trötthet, sömnighet, småont i skallen, lätt hjärtklappning.... När jag varit hemma har det blitt mycket middagssovande. Ska lägga mig nu när jag skrivit lite och försöka få en åtta timmars sömn på raken. Sista dan innan Kristi Flygare, sen är jag ledig minst fyra dar. Och kan vila upp mig. Och foten. Fick en kommentar att det lät lite läskigt i korridoren när jag kom gående på kryckorna. Skräckfilmsaktigt. Och det kunde jag bara hålla med om, åtminstone då när det var tyst och tomt i korridoren. Kände mig inte så kry på jobbet. Vet inte om tröttheten kan ha med kryckhoppandet att göra. Det är inte värktabletterna i alla fall eftersom jag bara kör på Alvedon nu. Men sista lektionen hade jag skitintressanta diskussioner om tortyr, politik, aggression och människans natur m.m. med ett par tjejer från samhällsprogrammen. Kul när man kan få tänka till och riktigt intellektuellt utbyte. Då piggnar man dessutom till lite!

Så har spelschemat till Siesta! kommit upp! Torsdagskvällen avslutas med Sonic Youth; var först rädd att de skulle krocka med Placebo eftersom det första spelschemat som kom upp såg ganska konstigt och förbryllande ut. Men Placebo börjar natten till lördan istället; 00.15. 45 minuter senare börjar Cult of Luna. Trist att inte kunna se hela Placebo-spelningen, men jag kan ju se nästan tre kvart. Klart bättre än inget.

Såg en mycket intressant setlist för Jon Oliva´s Pain från min födelsedag i fredags! 12 Savatage-låtar av 16! Och riktiga godingar! Tyvärr hinner de väl inte riva loss alla på SRF, men jag skulle bli salig av bara en bråkdel. Har lyssnat igenom en massa gamla Savatage-plattor i eftermiddag och kväll och bara njutit! Börjar mer och mer se Jon Oliva, metallens Meat Loaf, som den stora höjdpunkten på SRF nästnästa vecka!

Grillade flintastek ikväll och invigde grillbesticken jag fick av morsan i present. Mumsigt! De besticken ska komma väl till pass framöver! =P

Inga kommentarer: