onsdag 22 juli 2009

En vecka utan kryckor!

Japp, så har det det gått en vecka! Och jag har gått en vecka! Jag var på återbesök hos sjukgymnasten idag och det var ett kort besök. Jag skulle fortsätta att belasta foten. Den är läkt men högre än den andra eftersom det blir benbildning på det sättet när det läker. Men det kommer att gå ner lite det närmsta halvåret. Och blir det nya sprickor i foten så blir det nog inte på just det stället. Tryggt att veta, haha. Behöver köpa ett par nya dojor men har fan inte råd...

Men jag tycker att jag har varit duktig! Gått på naturområdet varje dag sen jag släppte kryckorna, bortsett från i fredags och lördags när jag fick oväntade besök och lockades med på pubrundor i stan. Men även att gå på krogen är att gå!

Idag skiter jag dock i promenader. Det regnar och är tradigt. Jag gick dock en runda till biblan och lånade lite godis: Jan Myrdals Strindbergbiografi och diktsamlingar av Gunnar Ekelöf. Jag satt på balkongen medan det ännu var soligt och läste diktsamlingen "Opus Intercum". Dikterna kan verka nattsvarta och uppgivna, ändå är de tröstande. Det ljusa är inte alltid så ljust. Och det hoppfulla är inte alltid så hoppfullt. Men det är poesi att dricka svart kaffe till. Och det ska jag göra nu och börja på Myrdals bok. Och fortsätta lyssna på Metallicas "Ride the lightning". "Darkness is my only friend.....now it´s time to die".... Mörk lyrik tycks vara ödesbestämt för mig idag! Nam-nam! =P

Inga kommentarer: