måndag 6 juli 2009

Söndagsblogg 2 - syskonparty

Så har man kommit hem ifrån Olofström igen. Hemresan var riktigt trist. Att åka till Olofström kostade inte ett öre med Sommarkortet (50 fria dagar med Skånetrafiken), resan hem började i Blekinge och jag fick slänga upp 35 spänn (kilometerna till skånska Näsum) eftersom den bussen tillhörde Skånetrafiken. Sen var det dax att byta till tåg i Bromölla. Tågen var dock inställda så jag fick stå och vänta nästan en timme på en ersättningsbuss... Så jävla segt! Tur att det inte regnade i alla fall...

Tiden i Olofström var däremot hur trevlig som helst. På fredagskvällen kollade jag på "Scarface" med morsan och käkade smarrig köpesallad från Toddez pizzeria (som Anne dock inte hängde på ;-D). På lördan brakade det loss med grillfest hos en av syrrorna. Solen stekte över altanen där vi satt, det var nog bara jag som njöt av den. Vi frossade loss på grillat kött, kyckling och korv, sallad, hemmagjord tzatziki, vitlöksbröd, ugnsstekt potatis, öl och annat smarrigt. Det var en kul åldersblandning mellan 74 och 1 år. Men det roligaste var ju när vi tömde förrådet på polsk starköl och mina systrar flippade loss. Till slut somnade jag gott hos en av syrrorna och hennes ettåring i värmen av en kamin i en liten extrastuga till huset. Det var lite "Änglagård" över hela tillställningen eftersom yngsta syrran åkte tillbaka till vischan från storstan (Gbg) över sommaren och vände upp och ner på allt... Mera sånt! ;-D

3 kommentarer:

broder Daniel sa...

Synd att man inte kunde vara med...

Caligula sa...

Du får leta dig ner till Blekingenejden snart! ;-)

systern sa...

yes! jag har alltid velat skapa kalabalik i änglagård-anda. nästa gång får det bli nakenbad med tyskar och karl-einar häckner i täten!