torsdag 23 juli 2009

Martins mumsiga matblogg

Idag ska Mästerkocken Martin göra den wannabe-ungerska rätten Gulaschsoppa! Jag tar ett tetrapack fabriksfärdiglagad gulaschsoppa och river upp. Jag häller innehållet i en gryta, detta gör en liter soppa. Jag värmer upp, det ska helst inte koka men vem fan bryr sig? Sen pressar jag i några extraklyftor vitlök och vräker i cayenne så det blir hetare än helvetet på högsommaren.

Till detta har jag rostat bröd. Jag behöver ingen brödrost eftersom jag har en infragrill, vilket ju inte är något annat än en stor brödrost man t.o.m. kan fixa feta flintastekar i.

Bong appetite säger jag inte eftersom det är Blå Band och inte Bong. Fint med en farsa som är gammal soppblandare och man får sånt gratis av från hans gamla jobb!


(Jag brukar faktiskt göra egen gulaschsoppa då och då, men den dagen den bloggen!)

Inga kommentarer: