onsdag 22 juli 2009

Onsdag förmiddag

Inleder denna onsdag med "....and justice for all" och kaffe. Fy fan va mycket bra Metallica har gjort ändå! Och tunnbrödsrullar med makrill i tomatsås. Rester sen Rockweekend som kommer väl till pass nu när jag har mindre än en krona på banken.

Upphör aldrig att förvånas över den mänskliga hjärnan. I synnerhet inte när man drömmer. Den bygger upp en massa miljöer, scenarior o.s.v. bara sådär pang. Idag vaknade jag med en Judas Priest-låt i skallen jag drömt om. En låt som är en skapelse enbart av mina sjukliga små grå. Jag sjöng på den när jag vaknade, men sen tynade den bort. Det var nåt med "Motorboooaaaaat" i refrängen, ilsnabb heavy metal med Priest-riff och ett rejält Halford-vibrato. Igår vaknade jag på samma sätt med en egenkonstruerad Edguy-låt: typisk Edguy-melodi och Edguy-text. Dubbeltramp och hela scheisset. Skumt men ganska kul!

Inga kommentarer: