lördag 18 juli 2009

Leve Dagboken

Jag funderar mer och mer över min blogg. Främst undrar jag ju över vilka som läser den. Och varför. Står det "0 kommentarer" så tar jag för givet att ingen läser. Så plötsligt får man höra att folk läst. Sen undrar jag ju hur folk uppfattar mig.

Men inte minst tänker jag kring vad det är för typ av blogg. Jag kan ju säga direkt att det enbart är en personlig dagboksblogg. En dagbok jag låter stå öppen för den som vill läsa. Det är ingen politisk blogg, även om det blir mycket politik ibland. Politiska bloggar överlåter jag åt de som vill och kan. Jag skriver fördomsfullt och onyanserat eftersom det är så jag känner. Det är ingen musikblogg eftersom jag inte kan nåt om musik och jag "recenserar" bara skivor eller konserter om jag har dem i skallen och hjärtat och vill skriva av mig. Överhuvudtaget handlar min blogg om att skriva av mig.

En dagbok m.a.o. Och dagbokens tillbakakomst är en kulturgärning som gör att jag vill hångla och pulla upp IT-samhället i brygga.

3 kommentarer:

Lolla sa...

Jag läser din blogg men är askass på att kommentera.

dyermaker sa...

Det är klart att jag läser! Kommenterar inte så ofta - men det betyder inte att jag inte gillar, roas eller funderar över det jag läser!

Caligula sa...

Kul att veta. Läser era också så det är ömsesidigt. :-)