fredag 12 februari 2010

Demokratisk fredag: öl, tysk punk och mexikansk älg!




Raaaap! Jag hade en folkomröstning på Facebook: "Vad ska jag göra ikväll? 1. Läsa Mormon-Bibeln? 2. Kolla på OS? 3. Dricka öl och lyssna på bra musik? 4. Annat? Förslag som "Söka jobb", "Städa" eller "Skjuta heroin" går fetbort! Obs! Detta är en beslutande folkomröstning!

Linje 3 segrade! Därmed blev det också en beslutande och ingen rådgivande omröstning!

Tack för detta, älskade folk! Populus necesse est! Nu har jag börjat på min andra starköl och ett paket starka rökta mini-cabanossi! Och lyssnar på Smoke Blow - en häftig tysk hybrid av oi-/kängpunk och Monster Magnet! Har ni inte upptäckt dem så gör det! Finns på demokratins yttersta utpost: Spotify! Leta, lyssna och njut! Ultimata partymusiken!

Religion och sport är ett opium för folket! Tacka vet jag bier! :-p

NP: Smoke Blow - Junkie Killer


Ikväll blir det tacos! Enbart för mig och mina bästa vänner: mina multipla personligheter! Först på blandfärs (nassegris/kossa mu), sen på älgfärs! Tex-mex som fan! Viva el Elco!

AC! Det är så vackert vintrigt utanför fönstret i skymningen att jag nästan blir gråtmild! Måtte snön och vintern stanna kvar hos oss minst en månad till! DC!

4 kommentarer:

Maria sa...

Haha, Martin, du har så roliga inlägg!
småler alltid (ibland gapskrattar jag också) när jag läser din blogg.

Caligula sa...

Ååååh! Tackar!!! :-D

Trodde annars att du skulle bli arg för det med vintern... ;-D

Men jag skriver bara från hjärtat och beskriver den bittermandelsockersöta verkligheten! Dock chansade jag bara på att älg heter elco på spanska... :-P

Per-Ola sa...

Hade jag haft röstlängd så hade jag såklart röstat på mormons bok! Men eftersom Facebook krävs för röströst så blir ju resultatet som det blir...

Caligula sa...

Men Mormor...Mormonerna måste väl få oss att intressera oss, Per-Ola? Annars kommer vi att slå dem på fingrarna i deras egen teologi! ;-D

Caught? Not?